stilldesigningmylife

ce mi-a trecut prin cap aseara Mai 25, 2009

Filed under: tampenii..... — Raluca Negrila @ 12:46 pm

110572,1216486033,1[1]

Exasperanta intrebare a copiilor mici: de ce ?

De ce rasare soarele?

De ce sa mananc legume ?

De ce cad frunzele?

Culmea este ca de la o varsta nu mai ridica nimeni intrebarea asta. Nimeni nu mai vrea sa stie de ce. Toata lumea se ridica din pat, si dupa toata rutina de dimineata, alerga catre servici. Ii vad pe strazi cum merg cu privirea goala, cu o directie precisa, cu fruntea adunata. Ma simt cate o data spectator  intr-o sala la o piesa proasta de teatru.

…Ma uit la ei si pot sa imi imaginez gandurile lor: sa platesc factura de gaz azi, futui, bine ca s-a incalzit afara, deseara opresc centrala ,clar!

 …Sa nu uit sa o sun pe aia ca daca nu iar face crize! M-am saturat ! M-am saturat!

…Daca imi luam fusta era mai bine acum iar transpir ca dracu toata ziua! Si tot asa

……………… Din masina ii vad pe restul soferilor din trafic: unul viseaza , unul se scobeste in nas, majoritatea la telefon , ca au ceva de zis important sau nu, toata lumea vorbeste la telefon, si eu in rand cu ei ma rujez, ca ce dracu sa fac si eu.

Nimeni nu se uita la cer , la pomi, au inflorit atat de frumos, la ziua asta frumosa.

Cand eram mica totul era mai frumos, mai puternic. 3YDVCAYIM3FSCAJ8303NCAB175KKCAGBGMS1CADMHLT7CAFXTH2PCAY3LUI5CAFJVOSBCAWFZIE0CA0BYG19CA81R659CA9X66D8CAHZNGNCCA55T3LLCAO90LGVCA5RJ3GCCAYL719BCA7GARBXCAMEPCWKToamna trecea incet, erau frunze peste tot in niste culori de basm, si dupa o ploaie rece totul se vedea mai clar si mirosea a pamant ud. Am amintire clara in suflet, eram in spatele blocului era seara, vreo 7 , veneam de la scara Alinei si au inceput sa cada primi fulgi  de zapada. Am fost atat de emotionata! Doamne! Acum cand ninge ma uit pe geam scarbita si ma gandesc la rotile de iarna, la polei , la nasul meu rosu, la frigul care imi fac rinichii sa doara intr-un mod in care nu pot nici sa explic.Iar cand vine vara, pe care o iubesc atat de mult si pe care o astept sa vina cu jind in fiacare an, in loc sa ma bucur ma gandesc ca peste 3 luni se termina. Groaznic.

Asta cred ca s-a intamplat si cu cei din jurul meu. Asta si un lucru si mai grav: nimeni nu mai intreaba de ce.

Zilnic prin mintea noastra trec sute de idei, de ganduri, dar toate sunt limitate, reduse ca profunzime, legate de ceva banal din existenta noastra fara SCOP. Care e scopul pentru Dumnezeu????????????????????????????Daca nu aflu toata treaba asta cu SCOPUL cred ca o iau razna………………Ca nu imi vine sa cred ca singurul scop e sa ma duc la servici, sa imi platesc blestemata de rata la banca. OK!!!!!! O familie da…… e un scop pentru mine! E un scop frumos, dar…..

Ma vad la 60 de ani ( asta daca apuc varsta aia) stand pe o banca in cimitir uitandu-ma la mormantul cuiva drag, gandindu-ma la copiii mei care iuta sa ma mai caute si pe mine si repetand ca o nebuna SI CARE A FOST SCOPUL VIETII MELE?

Fiecare are undeva in mintea lui  ideea, adevarul ca intr-o zi va muri. Dar nu  e ceva grav. Chiar pot sa imi imaginez pe cineva acum citind randurile astea si dand ochii peste cap: filozofie de femeie. Nu e doar o chestie , mai e doar atat de mult pana atunci. Dar eu cred ca nimeni nu intelege clar ca asta CHIAR se va intampla. Ganduri banale, dorinte atat de limitate , de slabe fara imaginatie.

De ce nu ne mai pasa? Citeam un articol intr-o zi despre cum distrugem planeta si m-a izbit dintr-o data ca la nimeni nu ii pasa cu adevarat! Nimeni nu isi da seama ca nu esuficient sa iti hranesti copilul sanatos si sa il vaccinezi. Atunci cand arunci o punga pe jos sau deschizi o doza de Cola ii arunci copilului tau in gura mizerie………..

 

One Response to “ce mi-a trecut prin cap aseara”

  1. mia Says:

    frumos…frumos… frumos..am ramas fara cuvinte …si totusi …ffff frumos si emotionant…..


Lasă un răspuns

