stilldesigningmylife

ce inseamna DESIGN? Mai 27, 2009

Filed under: designeri — Raluca Negrila @ 10:11 am

design-basel-07[1]Atat de multa lume foloseste acest termen, cuvant, cum vreti sa il numiti.

Aud in jurul meu tot felul de propoziiti „cliseu” : ………..Are un design deosebit! 

Mi-a pus acesta intrebare un arhitect ciufut , asa pe gustul meu, : Domnisoara , spune tu ce inseamna DESIGN? Am zambit si m-am gandit in primul moment : O intrebare simpla!!! Asta stiu! Asta stiu! Si cand am deschis gura, am inceput sa ma balbai putin.

Asa ca mai jos gasiti ce am gasit eu!

Designul este de origine engleză şi înseamnă-proiect, desen, schiţă.

Termenul de „design” a apărut in 1851, in legătura cu complicatele realităţi ale producţiei industriale. Este o concepţie şi o metodă de creaţie care urmăreşte să asigure fiecărui produs un înalt randament funcţional. În toate epocile de înflorire umană a existat o corelare între posibilităţile materiale, nivelul tehnologic, relaţiile economice interne şi externe, orizontul spiritual exprimat prin gustul artistic şi capacitatea de creaţie. Mai mult tehnologul şi artistul se confundau într-o singura persoana.

Arta, tehnica si ştiinţa nu sunt domenii incompatibile, contradictorii sau concurenţiale, ci doar specifice şi solidare. Ele se implica şi se condiţioneaza. Designerul trebuie să mai ştie că funcţionalul, ergonomicul, esteticul si economicul vor trebui să conlucreze pentru a se ajunge la eficienţă.

Designul este o activitate creatoare al cărui scop este de crea calităţi polifuncţionale a obiectelor, proceselor, serviciilor şi a sistemelor- în care acestea funcţionează- de-a lungul întregilor ciclurilor de viaţă ale acestora. Ca atare, designul este factorul major de umanizare inovativă a tehnologiilor şi un factor determinant al schimburilor culturale şi economice.

Designul  este serviciul profesional al creerii şi dezvoltării conceptelor şi specificaţiilor care optimizează funcţia, valoarea şi aspectul produselor şi sistemelor pentru beneficiul reciproc al utilizatorilor şi realizatorilor

http://www.designdictionary.co.uk/

 

Designul industrial este o formă specială a designului şi a proiectăriidin industrie, care este considerată a fi o formă de artă aplicata  în structura căreia se regăsesc funcţii estetice, de utilizare şi de îmbunătăţire a produselor industriale pentru a fi mai uşor de folosit şi de produs. Rolul unui designer industrial este de a căuta, crea şi a executa obiecte reproductibile industrial prin găsirea de soluţii care să includă probleme de inginerie, producţie, marketing, dezvoltarea liniei de produse şi vânzări.

 

Lasă un răspuns

