stilldesigningmylife

influenta Iunie 20, 2009

Filed under: tampenii..... — Raluca Negrila @ 1:47 pm

Oare ce procent din cine sunt eu sau tu e original si cat e influenta?

Cand zic tu : ma refer la modul de a te imbraca , ce locuri frecventezi , ce mananci, cum te porti , unde lucrezi, cum iti amenajezi casa…etc.

Cat din ce fac  e alegerea mea si cat e „impus” de mediul in care traim?

clealaPentru ca si daca am chef ca maine  -sa zicem-asa prin absurd- sa ma rad in cap- nu cred ca pot!!!!!! Mama plange cel putin 2 zile,…. mai e serviciul. Si pana la urma filmele, reclamele, fetele din jur mi-au „format” o parere de cum imi doresc eu sa arate parul meu…..

Daca maine as avea chef sa imi amenajez locuinta doar cu peturi de cola ( construiesc din ele masa, fotolii, dulapuri peturietc) nu pot sa fac asta !!!! De ce? ma intreb si eu!!! Pentru ca vreau sa vina si la noi prietenii in vizita si eu vreau sa imi admire si ei mie, asa cum le-am admirat si eu lor, canapelele si piesele de mobilier, pentru ca am vazut atata mobila la anii mei incat vreau si eu covoare asortate, canapele cu spatii de depozitare etc.

Deci, cat din ce imi place mie chiar imi place mie? Cat e influenta? cum influentez eu pe cei din jur? Si daca eu te influentez pe tine si ea pe mine si pe ea a influentat-o altcineva si tot asa CINE DA TONUL?

Designerii? Pai domnii designeri se „inspira din urban” -deci sunt influentati- sau schimba un pic ceva deja inventat- deci sunt influentati.  Pentru ca in ziua de azi nu poti sa zici ca ai inventat scaunul sau rochia!

O mai aud pe cate una : Merg la TaiBo , ca acuma asta se poarta!  Du-te tu!

Sau expresia care ma irita cel mai tare: Asta e la moda acum!!!!!!!  Si?????

gal3Sau: Anul asta se poarta galbenul !!!!!!!!!!!!!( asta a fost acum 2 ani) Si dintr-o data ca ciupercile dupa ploaie : geanta GALBENA, fusta GALBENA, sau papuci GALBENI, curea GALBENA, pantaloni……..da tot GALBENI. Ca in expresia „vad rosu in fata ochilor” eu am inceput intr-o dimineata sa vad GALBEN in fata ochilor!!!!!!:)) Ce aveti fetelor? Daca va zice cineva galben voi galbensariti si gata…….pai  nu mai conteaza daca voua va place sau nu? Sau trebuie sa fim in pas cu moda! Sa va opriti o clipa si sa va ganditi ce va place voua e prea greu? VA PASA MAI MULT DE CE ZICE LUMEA DECAT DE PROPRIILE GUSTURI? CARE E LIMITA?

Opreste-te o clipa si gandeste-te TU CE VREI? TIE CUM ITI PLACE?

Nu mai suntem liberi de mult! Traim dupa tipare, dupa exemple.

Eu cred ca ne lasam influentati voluntar. Este o decizie! Este un compromis pentru a fi placuti de cineva, de a face crowdioiparte dintr-un grup cu caracteristici specifice. E frica de respingere. Pentru ca masa respinge de cele mai multe ori individul diferit. Si ne este explicat de cand suntem mici ca nu e bine sa fi diferit – exemplu „Ratusca cea urata”. Si putini sunt cei care au curajul.Sa fie cu adevarat liberi . Liberi prin diferenta. Dar si asta are limite si compromisuri!

E o lupta pentru putere! Ai puterea de a ma influenta? Sau eu te influentez pe tine? Eu ma uit printre gene si incerc sa te imit sau tu pe mine? Tie ti-e ciuda de ce am eu sau mie imi e ciuda? DE FAPT PUTEREA CELUI CARE INFLUNTEAZA ESTE STABILITA DE CEL CARE SE LASA INFLUENTAT!!! Cat de mult vrei sa faci ca mine tot  atat de mare este si  puterea mea in fata ta.

Intrebarea este urmatoarea : Daca nu ne-ar inflenta nimeni , sau nu ne-am lasa influentati de mineni,ce decizii am lua? Cum am arata? Unde am lucra?Cum ar arata casa nostra?

Si sa fiu super rea: AM SCAPAT DE SISTEMUL COMUNIST DAR NOI TOT COMUNISTI AM RAMAS!!!

Eu nu inteleg: Ati facut ca toti dracii sa scapati de uniforme dar va imbracati,  toti la fel!pionieri

 

Asta mi-a trecut azi mie prin cap…….

 

Apropo de ratusca cea uratarat: Vreau sa va zic un secret dureros. Doar prima parte a povestii este adevarata! a doua parte , ca si telenovele, dau o mangaiere: ca aia mica si urata sa mai aiba o speranta ca binele invinge raul.Dar nu e asa copiii de mici chinuie alti copii, de exemplu cu ochelari: „Aragaz cu patru ochi”, Ochelaristule etc. De ce ? pai e simplu: daca nu se iau de el se poate lua grupul de unul dintre ei. „Ochelaristul” cand creste mare este complexat si mai rautacios decat mucosii care l-au terorizat in copilarie.

Sa fi diferit , sa semeni cu restul, sa permiti factorilor din jur sa te influenteze e DECIZIA ta!!!!!!

 

Lasă un răspuns

